Hankintalainsäädäntöön ja tarjouksen laadintaan, valituksiin sekä tilaajavastuulain muutoksiin liittyvä ajankohtaispäivät keväällä 2016

| Julkaistu3.2.2016 15:45

Järjestämme kevään aikana koulutuspäiviä liikenteen kilpailuttamiseen, hankintoihin ja tilaajavastuuseen liittyen. Tilaisuus on suunnattu sekä jäsenyrityksille että kuntien koulukuljetuksista ja liikenteen hankinnoista vastaaville. Mikkelissä joulukuussa järjestetystä pilottitilaisuudesta palaute oli erittäin myönteinen.

Karikoiden välttäminen liikenteen hankinnassa ja tarjousten tekemisessä on tärkeää, jotta vältytään myös valitusprosesseilta Markkinaoikeuteen.

Koulutuspäivän aikana käydään läpi koko hankintaprosessi ja sen vaiheiden olennaisimmat asiat. Kuntia kannustetaan ottamaan yrityksiä mukaan jo hankintojen suunnitteluvaiheeseen, jotta yritysten tietotaito liikenteen suunnittelusta ja toteutusmahdollisuuksista saataisiin käyttöön.

Koulutuspäivässä tuodaan esille myös uuden hankintalain ja tilaajavastuulain muutokset.

Kouluttajana on lakimies Kari Tossavainen, jolla on laaja kokemus julkisista hankinnoista ja niihin liittyvistä oikeudellisista kysymyksistä. Päivä on käytännönläheinen ja tiettyjä painopistealueita käydään läpi keskustellen ja yhdessä ratkaisuja pohtien. Koulutuksen sisällölliset yksityiskohdat on kuvattu OHJELMASSA

Koulutuspäivät ja paikkakunnat :

18.2    IKAALINEN

17.3    UUSIMAA